تحولات لبنان و فلسطین

رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی از شروط عجیب تل‌آویو برای آتش بس در لبنان پرده برداشتند؛ شروطی که قرار است در سفر امروز فرستاده آمریکا در لبنان به مقامات لبنانی اعلام شود.

شروط عجیب تل‌آویو برای برقراری آتش‌بس در لبنان

قدس؛ وبگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از مسئولان این کشور اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هفته گذشته سندی را در خصوص قید و شرط‌های این رژیم جهت رسیدن به راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در لبنان ارائه کرده است. آکسیوس می‌نویسد که دفتر نتانیاهو این سند را قبل از سفر هوکشتاین فرستاده آمریکا به بیروت به کاخ سفید داده است.

رسانه‌های صهیونیستی از جمله وبگاه والا و روزنامه هاآرتص نیز این خبر را تأیید و اعلام کردند که بر اساس این سند آوارگان دو طرف باید اجازه بازگشت به منازل خود را داشته باشند.

بر مبنای این گزارش، صهیونیست‌ها همچنین در این سند تضمینی عجیب را درخواست کرده اند تا به زعم خود مطمئن شوند که حزب الله لبنان اقدام به تجهیز نیروهای خود در آینده نخواهد کرد. اجرای جدی این تضمین از سوی ارتش اسرائیل برای اطمینان از عدم تسلیح حزب الله مطرح شده است. همچنین در بندی عجیب‌تر آزادی پرواز جنگنده‌های صهیونیستی در حریم هوایی لبنان از دیگر خواسته‌های تل آویو برای آتش بس است.

والا می‌افزاید که هوکشتاین امروز این سند را با مسئولان لبنانی به بحث و تبادل نظر خواهد گذاشت.

شروط رژیم صهیونیستی در این طرح به اندازه‌ای عجیب و غیر قابل قبول است که وبگاه آمریکایی آکسیوس نوشت که به احتمال فراوان مسئولان لبنانی و حتی جامعه جهانی با این شرایط موافقت نخواهند کرد.

یک مسئول آمریکایی در این رابطه گفت که شرایط اسرائیل تا حد زیادی ناقض تمامیت لبنان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.